Echipa de la MediaSmarts* este de părere că tinerii și copiii canadieni au nevoie de mai puțină supraveghere și mai multe sfaturi și informații care să-i ajute în mediul online (en. mentorship online). MediaSmarts a ajuns la această concluzie după ce a lucrat la nouă rapoarte de cercetare despre practicile online ale copiilor și atitudinea lor față riscurile pe care le întâlnesc în mediul online.
Aceeași concluzie este valabilă și în România și oriunde altundeva în lume. O politică de supraveghere și cenzură nu ar face decât să limiteze accesul copiilor la oportunitățile din mediul online și să le ofere mai puține ocazii să învețe (ajutați de adulți) cum să se descurce în situațiile de risc. Ca în viață, de altfel.
Dar adulții? Știu ei ce să-i învețe pe copii/adolescenți pe această temă? Au timp? Au disponibilitate? Le pasă? Ne-ar trebui o cercetare pe tema asta în România. Lipsa timpului și necunoașterea/ignoranța nu ar trebui să fie totuși motive de limitare a oportunităților oferite de mediul digital și online, doar pentru că ne este teamă pentru copiii noștri, despre ale căror experiențe online, de cele mai multe ori, știm prea puțin.
* o organizație care face multe lucruri bune pentru educație media în Canada și pe care o urmăresc cu atenție
Mai jos, câteva recomandări și observații utile, publicate în ultimul raport din seria de nouă:
From the MediaSmarts news release: „Young Canadians need less surveillance and more mentorship online: national study highlights the important role of adults in kids’ online lives”
The report offers recommendations for a wide range of issues young people encounter online, including sexting, excessive Internet use, cyberbullying and privacy risks. It also includes an analysis of students’ top 50 favourite websites and profiles of students’ online activities organized by grade.
Observations and over-arching recommendations from the report include:
This is the final in a series of nine reports examining young Canadians’ activities and behaviours relating to a variety of Internet issues, including: cyberbullying, online relationships, privacy, offensive content, sexting, excessive use and digital literacy in the classroom and home. To download the full series of reports, including infographics and slideshows, visit http://mediasmarts.ca/ycww.Echipa de la MediaSmarts (o organizație care face multe lucruri bune pentru educație media în Canada și pe care o urmăresc cu atenție) este de părere că tinerii și copiii canadieni au nevoie de mai puțină supraveghere și mai multe sfaturi și informații care să-i ajute în mediul online (en. mentorship online). MediaSmarts a ajuns la această concluzie după ce a lucrat la nouă rapoarte de cercetare despre practicile online ale copiilor și atitudinea lor față riscurile pe care le întâlnesc în mediul online.
Aceeași concluzie este valabilă și în România și oriunde altundeva în lume. O politică de supraveghere și cenzură nu ar face decât să limiteze situațiile care să ofere copiiilor posibilitatea să se bucure de oportunitățile mediului online, în timp ce (ajutați de adulți) ar învăța cum să gestioneze situațiile de risc. Ca în viață, de altfel.
Dar adulții? Știu ei ce să-i învețe pe copii/adolescenți? Au timp? Au disponibilitate? Le pasă? Ne-ar trebui o cercetare pe tema asta în România. Lipsa timpului și necunoașterea/ignoranța nu ar trebui să fie totuși motive de limitare a oportunităților oferite de mediul digital și online, doar pentru că ne este teamă pentru copiii noștri, despre ale căror experiențe online, de cele mai multe ori, știm prea puțin.
Mai jos, câteva recomandări și observații utile, publicate în ultimul raport din seria de nouă:
From the MediaSmarts news release: „Young Canadians need less surveillance and more mentorship online: national study highlights the important role of adults in kids’ online lives”
The report offers recommendations for a wide range of issues young people encounter online, including sexting, excessive Internet use, cyberbullying and privacy risks. It also includes an analysis of students’ top 50 favourite websites and profiles of students’ online activities organized by grade.
Observations and over-arching recommendations from the report include:
This is the final in a series of nine reports examining young Canadians’ activities and behaviours relating to a variety of Internet issues, including: cyberbullying, online relationships, privacy, offensive content, sexting, excessive use and digital literacy in the classroom and home. To download the full series of reports, including infographics and slideshows, visit http://mediasmarts.ca/ycww.