Îți recomandăm raportul cercetării Net Children Go Mobile în România; un raport util, de citit cu atenție, pentru că introduce nuanțe despre felul cum folosesc copiii Internetul, abilitățile lor digitale și percepția despre riscurile și oportunitățile online – nuanțe, de cele mai multe ori, ignorate de adulți.
Interviurile au fost făcute în 2013 cu copiii și adolescenți, utilizatori de Internet, cu vârste cuprinse între 9 și 16 ani – eșantion reprezentativ la nivel național.
Răsfoiți raportul integral într-un format digital agreabil și ușor de citit, grație echipei de la editura LearnForward – NetChildrenGoMobile Romania.
Din CUPRINS:
2.1 Unde? Locul de acces al internetului
2.2 De pe ce dispozitiv? Cum are loc accesarea internetului
2.3 Deținerea în proprietate a unui dispozitiv
2.4 Vârsta primei utilizări
2.5 Utilizarea internetului, a smartphone-urilor si a tabletelor de către parinti
3.1 Tipuri de activități online
3.2 Utilizatorii de smartphone
3.3 Site-urile de socializare si platformele de partajare a continutului media
4.1 Natura contactelor pe SNS ale copiilor
4.2 Setările de securitate ale profilelor de pe SNS
4.3 Folosirea diferitelor media pentru a comunica cu diferite persoane
4.4 Modul cum se raportează copiii la comunicarea online
5.1 Increderea in abilitatile digitale detinute
5.2 Abilități și competențe legate de utilizarea internetului
5.3 Abilitati legate de utilizarea smartphone-urilor si a tabletelor
5.4 Numarul mediu de abilitati detinute
6.1 Perceptia globală asupra riscurilor si consecintelor dăunătoare
6.2 Bullying
6.3 Mesaje sexuale
6.4 Întâlniri cu persoane necunoscute
6.5 Imagini sexuale
6.6 Alte continuturi neadecvate
6.7 Alte riscuri
6.8 Răspunsuri la situațiile problematice
7.1 Gestionarea vieții cotidiene
7.2 Folosirea excesivă a internetului si a smartphone-ului
8.1 Medierea parentală
8.2 Prietenii de aceeași vârstă
9.1 Prezența retelelor wifi în școli și reglementările de folosire a dispozitivelor mobile în școala
9.2 Reguli despre folosirea smartphone-ului în școală
9.3 Medierea din partea profesorilor și oportunitățile de învățare
10. Concluzii
10.1 Acces, utilizări, oportunităti si abilităti
10.2 Riscurile și consecințele dăunătoare ale acestora
10.3 Medierea